9 - Г правознавство

24 лютого


Тема : Працевлаштування неповнолітніх

Перегляньте відео про права неповнолітніх на працю




2. Перегляньте відео Працевлаштування неповнолітніх


Опрацюйте параграф 22 підручника, зверніть увагу, що таке резюме ( ст. 168-169)

                                 !!!!!!!!

Пройдіть тести  про права неповнолітніх як користувачів Інтернету і які права на результати інтелектуальної власності мають неповнолітні.








2 грудня 2022

Тема: Органи державної влади в Україні
- місцеве самоврядування в Україні
- правовий режим воєнного стану

Практичне заняття 
Звернення громадян

Перегляньте відео та прочитайте параграф підручника






25  - 26  листопада 2022
Громадянство. Права і свободи людини

https://youtu.be/uEOYJyDoLWQ - права і свободи 



https://youtu.be/99P7VEi9lO8 -Громадянство
ДЗ - перегляньте відео та прочитайте параграф підручника






18 листопада 2022
13:50 -
Тема: Демократія. Конституція України - Основний закон держави



1. Демократія. Верховенство права
2. Поняття Основного закону держави
3.Структура Конституції України
4. Конституційний лад України

Д/З  перегляньте відео та прочитайте параграф  підручника









11 листопада 2022
13:50
Урок узагальнення

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9260943 - виконати до 16:00 години 11 листопада!






28 жовтня 2022


Практичне заняття. Обставини, що виключають юридичну відповідальність.

Запитання для обговорення:

-       Поясніть поняття «Юридична відповідальність» (Юридична відповідальність — це обов’язок правопорушника перетерпіти певні негативні наслідки (санкції) за скоєне правопорушення, які визначаються в установленому законом порядку.)

-       «Неосудність» (особа яка не розуміє значення своїх дій, або  не має можливості керувати ними)

-       Які підстави притягнення до юридичної відповідальності вам відомі? (Фактична (наявність у діянні особи складу правопорушення); Юридична (наявність рішення компетентного органу про притягнення до відповідальності)

-        Які види юридичної відповідальності ви знаєте? (кримінальна, цивільно-правова, адміністративна, матеріальна, дисциплінарна, конституційна)

-       З якого віку можливе притягнення до різних видів юридичної від-повідальності?(кр. 14-16р.; ад. з 16; ц.-п. з 14 до 18 у разі нестачі коштів відповідають батьки, з 18 самостійно; дисц. та матер. з часу влаштування на роботу – з 14 років за згодою батьків, з 16 на загальних умовах)

-          У чому ви вбачаєте головну мету юридичної відповідальності? (1.попередження скоєнню нових правопорушень порушником, та іншими потенційними порушниками які можуть відмовитись від порушення опасаючись покарання; 2. Покарання винного та його перевиховання)

-          Бесіда за підручником п.3. «Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння»

Ознаки правопорушення (шкода) – бесіда.

Необхідна оборона Стаття 36, додаток.

Робота з таблицями  (порівняти їх)

Крайня необхідність. Стаття 39.

Виправданий ризик. Стаття 42.

Робота з таблицею

 

 

Порівняйте крайню необхідність і необхідну оборону, заповнивши в робочих зошитах таблицю.

 

 

Необхідна оборона

Крайня необхідність

Джерело відвернення небезпеки

 

 

Кому може бути завдано шкоду

 

 

Можливий розмір завданої шкоди

 

 

У якому випадку є право на застосування

 

 

Від яких видів відповідальності звільняє

 

 

 

 Згідно з Конституцією України, кожен має право захищати своє життя і здоров’я, життя і здоров’я інших людей від протиправних посягань, тому необхідна оборона, уявна оборона, затримання особи, що вчинила злочин, крайня необхідність, фізичний або психічний примус та інші визначені законодавством обставини визнані законом такими, що виключають юридичну відповідальність.


1.    Заповніть схему цивільна дієздатність фізичної особи

Зміст цивільної дієздатності

Вік дієздатності

1.    у повному обсязі

 

2.    неповна дієздатність

 

3.    часткова дієздатність

 

 

2.    Проаналізуйте наведені ситуації та визначте чи виникають у них правові відносини; які фізичні та юридичні особи беруть у них участь; хто з учасників правовідносин виявляє правоздатність і дієздатність.

а)  Учень на прохання свого батька купив хліб у магазині;

б) Токар подав заяву на звільнення з заводу «Калібр» і поступив на роботу в приватну фірму;

в) Батько подарував своєму сину фотоапарат;

г) Дівчина надіслала власні вірші у редакцію журналу,  які були надруковані.

Визначте, в яких з цих випадків ваші стосунки будуть регулюватися нормами права.

1.  Разом з однокласниками після уроків вирушаєте на прогулянку. 

2.  На прохання батьків ви допомагаєте їм в домашній роботі. 

3.  На перерві купуєте тістечко в шкільному буфеті. 

4.  Після закінчення 9 класу ви написали заяву про прийом в школу для продовження навчання. 

5.  Громадянин звільнився з роботи і уклав нову трудову угоду.

Назвіть у наведеному переліку юридичних фактів дії.

а) укладення трудової угоди;                г) народження дитини;

б) створення комп’ютерної програми; д) повінь;

в) складення заповіту;                                   е)смерть людини. Розв’яжіть правову задачу. Укажіть склад та вид правопорушення.

а)  Громадянин П. завдав громадянину Д. легких тілесних ушкоджень.

б) Керівництво підприємства протягом трьох місяців не сплачувало робітникам заробітну плату.

 Визначте, які з зазначених осіб є фізичними, а які — юридичними особами.

1) 12-річний учень школи;

2) суддя Полтавського міського суду;

3) спеціалізована школа № 41 м. Харкова;

4) магазин «Фуршет» м. Чернігова;

5) 26-річний токар Кременчуцького автозаводу;

6) 44-річний головний лікар районної лікарні;

7) 38-річний підполковник СБУ;

8) управління з надзвичайних ситуацій Кіровоградської області;

9) дитяче аерокосмічне об’єднання «Сузір’я»;

10) двомісячна дитина.

7. Які з наведених галузей права є чинними в сучасному українському праві?

а) Адміністративне право;

б) Авторське право;

в) Звичаєве право;

г) Кримінальне право.

Проаналізуйте наведені ситуації.

1. Визначте, чи наявні в них правовідносини.

2. Визначте, хто з учасників  виявляє правоздатність або дієздатність.

3. Визначте юридичні факти.

Ситуації для аналізу

а) Загальноосвітня школа м. Львова уклала угоду з фірмою «Місторемонт» про виконання ремонту в трьох класах школи. Через два місяці фірма здійснила запланований ремонт, а школа сплатила за договором зазначену суму.

б) Громадянин А. позичив громадянину Б. п’ятсот гривень.

в) Між трудовим колективом та керівництвом підприємства укладений колективний трудовий договір.

г) Громадянин В. був затриманий міліцією під час спроби викрасти автомобіль.

9. Проаналізуйте ситуацію. Спираючись на знання ознак правопорушення, визначте, чи є така ситуація правопорушенням.

Ситуація 1: Сергій ішов додому. На пустинній вулиці він побачив двох молодиків, які чіплялися до дівчини. На прохання Сергія припинити молоді люди не реагували. Тоді, щоб захистити дівчину, Сергій побив хлопців, завдавши їм тілесних ушкоджень.

 Ситуація 2: Сергій ішов додому. Поруч із будинком Світлани він побачив Андрія, який теж симпатизував Світлані. Зі словами: „Я ж попереджав тебе, щоб ти більше тут не з'являвся.” - Сергій почав бити Андрія який отримав тілесні ушкодження.

10. Чому і за яких обставин закон звільняє особу від юридичної відповідальності?

Використовуючи витяги з нормативних актів визначте, чи скоєно правопорушення в поданих випадках, форму вини, обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння (якщо вони є).

1. Громадянин П., застосовуючи силу, на вулиці відібрав у школяра мобільний телефон для виклику пожежної команди, після чого повернув його господарю.

2. Громадянин Р., на якого було вчинено напад групою озброєних ножем і кастетом юнаків, за допомогою прийомів рукопашного бою завдав одному з нападників тяжких тілесних ушкоджень, а іншого затримав і доставив до поліції.

3. Громадянка С. відмовилася сплачувати за проїзд в електричці через невиплату їй заробітної плати.

4. Громадянка Р. потайки взяла в магазині буханець хліба та деякі інші продукти, а при затриманні пояснила свій учинок необхідністю годувати малолітнього сина.

5. Громадянка К. пізно ввечері поверталася додому з роботи. У темному провулку її зупинили декілька молодиків. Вони вимагали віддати коштовності, гроші та мобільний телефон. Однак жінка, не розгубившись, застосувала газовий балончик, а потім звернулася по допомогу до патрульного автомобіля поліції, який проїжджав поруч. Нападники були затримані, одного з них довелося покласти до лікарні з отруєнням.

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ підготуватися до уроку узагальнення

ПРИГАДАЙТЕ!

1. Що таке юридична відповідальність?

2. За яких підстав людину можна притягти до юридичної відповідальності? 

ПОМІРКУЙТЕ!

За яких обставин особу на законних підставах можна звільнити від юридичної відповідальності?

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: крайня необхідність, необхідна оборона.

1. Чому і за яких обставин закон звільняє особу від юридичної відповідальності

Одним із принципів юридичної відповідальності є невідворотність, тобто неминучість її настання в разі вчинення правопорушення. Проте за певних обставин, навіть коли вчинено дії, що мають ознаки правопорушення, особу, яка їх вчинила, не буде притягнуто до юридичної відповідальності.

Положення про необхідну оборону та крайню необхідність як обставини, що виключають юридичну відповідальність, містяться в Кодексі України про адміністративні правопорушення, Цивільному кодексі України. Однак найбільш розвинені відповідні правові інститути в кримінальному законодавстві. У Кримінальному кодексі України подано перелік обставин, що виключають злочинність діянь, та ознаки, за якими слід відмежовувати ці діяння від злочинів. До таких обставин належать: необхідна оборона; уявна оборона; затримання особи, що вчинила злочин; крайня необхідність; дії, вчинені під впливом фізичного або психічного примусу; виконання наказу або розпорядження; діяння, пов’язане з ризиком; виконання спеціального завдання з попередження або розкриття злочинної діяльності організованої групи чи злочинної організації.

2. Що таке крайня необхідність

Не є злочином завдання шкоди правоохоронюваним інтересам у стані крайньої необхідності, тобто для усунення небезпеки, що безпосередньо загрожує особі, правам цієї людини або інших осіб, які охороняються законом, а також суспільним інтересам або інтересам держави, якщо цю небезпеку в цій обстановці не можна було усунути іншими засобами і якщо при цьому не було допущено перевищення меж крайньої необхідності.

Крайня необхідність — це випадок зіткнення двох інтересів, що рівною мірою охороняються законом, за якого заради збереження більш важливого інтересу завдається шкода меншому інтересу.

Граничною і правомірною у стані крайньої необхідності визнається завдана шкода, якщо вона рівнозначна відверненій шкоді або є менш значною за неї.

Юридична відповідальність: поняття, підстави, види.
Посилання на тести скину під час уроку




14 жовтня 2022

Правопорушення

1.https://youtu.be/2ZE4NwBGJSY -ознаки і види правопорушень


2. https://youtu.be/ZMbwNC4mTog - склад правопорушення


Перегляньте відео та прочитайте параграф підручника




27 вересня 2022


Тема   Практична робота

На початку уроку я вам даю можливість  пройти тести  по  попередньому 
матеріалу.
друга частина уроку - заповнити таблицю  на сторінці 42.
робота буде оцінена!

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3539723 тести виконуєте до кінця уроку




24 вересня 2022 ( субота)

Тема: Право. Соціальні норми.

План

1. Поняття і види соціальних норм 2. Поняття та ознаки права 3. Джерела права




https://youtu.be/0Ix8tusefTA

Перегляньте відеоурок з правознавства.

Прочитайте параграф підручника



 16 вересня

https://meet.google.com/xko-cino-nbo

Тема : Виникнення держави



https://youtu.be/ZCGEuSTqW9E

Розглянемо питання

1. Причини виникнення держави.

2. Поняття й ознаки держави

Параграф 2,  ст. 10, ст. 10-14

Немає коментарів:

Дописати коментар