5 - Д історія

10 травня 

етика

https://youtu.be/KqCwTc-JzGM




9 травня

Яку роль в історії відігравали замки, фортеці та палаци


https://youtu.be/fkBojP8Y5Ic

Перегляьте відео та прочитайте парграф 26 електронного підручника

\


Підручник Етика

https://pidruchnyk.com.ua/1698-5_etyka_irtyscheva.html



Електронна версія підручника " Досліджуємо історію та суспільство"

https://drive.google.com/file/d/11sGS9aq8chRu7HeEkWRvmG8HWyB71CNo/view?usp=sharing


8 березня

Тема: Вербальне спілкування

Опрацюйте параграф 13, пункт 1-3 електронного підручника



21 лютого

Мовлення і спілкування

https://youtube.com/watch?v=VWZ0PHueaTk&si=EnSIkaIECMiOmarE



https://youtube.com/watch?v=Mf1_nEWgNGI&si=EnSIkaIECMiOmarE


Перегляньте відео та прочитайте  в підручнику Етика параграф 12



Підручник Етика

https://pidruchnyk.com.ua/1698-5_etyka_irtyscheva.html

8 лютого  2023

Тема: Толерантність

https://youtube.com/watch?v=X9mq0XycBiA&si=EnSIkaIECMiOmarE

МИ  РІЗНІ?


Подорож країною толерантності

https://youtube.com/watch?v=yxyHdmU6tLE&si=EnSIkaIECMiOmarE


Д/З
Опрацюйте параграф 10

на сторінці 68 електронного підручника виконайте письмово вправу 1 або 2

( на вибір)





7 лютого 2023

Друга світова війна

https://youtube.com/watch?v=8egD7tfd-m8&si=EnSIkaIECMiOmarE






31 січня  2023

Тема: Чому потрібно пам'ятати про Голодомор

Прочитайте параграф 17 електронного підручника

 Ті, кого не буде на уроці, перегляньте відеоурок  по темі, яку ми розглянемо у школі

https://youtube.com/watch?v=NDdsqS6zLK0&si=EnSIkaIECMiOmarE



1. Що таке Голодомор і чому його називають геноцидом українського народу

2. Які памятки розкривають сутність Голодомору (ст 97-98)

3. Як у світі зберігають память про Голодомор

Перевір себе за питаннями на ст100


Електронна версія підручника " Досліджуємо історію та суспільство"

https://drive.google.com/file/d/11sGS9aq8chRu7HeEkWRvmG8HWyB71CNo/view?usp=sharing










9.01.2023

 Тема Як досліджують історичні події та життя історичних діячів

Працюємо з презентацією https://docs.google.com/presentation/d/1-AnSspMGxyzUWUqugbGSTHjT_UxM4tAN/edit?usp=sharing&ouid=100648814362818646214&rtpof=true&sd=true

Записати до зошита та запам'ятати: історична подія, історичний процес, історичне явище.

Відеоурок на допомогу


https://www.youtube.com/watch?v=0ZQ2JxpUycA&t=121s

Домашнє задання

Прочитайте параграф 13.

 Уявіть себе істориком-біографом. Оберіть будь-яку історичну постать з історії України (правитель, військовий, письменник, спортсмен, вчений, мандрівник тощо). За планом на стор. 76 дослідіть його біографію, використовуючи інтернет-джерела. Оформіть роботу письмово та надішліть.





2 грудня 2022

14:40 - https://meet.google.com/tvs-edzt-uig

ЕТИКА

Не забудьте виконати домашнє завдання!!!

Д.з. параграф 5. електронного підручника.  Виконайте письмово вправу 5, сторінка 38  

 "Кросворд навпаки".  Складіть до розгаданого кросворда питання.!!!


У нас було мало уроків і мені буде важко виставити оцінки за семестр з етики. 

 1. Виконайте  домашнє завдання письмово і я кожному поставлю оцінку

 2. Пройдіть тести по темі  ( більшість пройшли)

 3. У частини дітей є поточні оцінки

Врахувавши всі завдання, я поставлю семестрову оцінку.


Сьогодні ми поговоримо про довіру

https://youtu.be/61s-P9aZUmk



1. Цінність довіри

https://youtu.be/rNUf16nfyd4 - довіра - перша умова дружби



Довіра - це переконання у чесності та порядності людини, віра в щирості її вчинків

- Як не помилитися в людині?

- на ст. 50 електронного підручника подивіться основні правила довіри

2. Родинне коло

- взаємна повага та допомога в родині

- права і обов'язки членів сім'ї

- взаєморозуміння та партнерські відносини

- сімейні традиції

На уроці будьте готові поговорити на цю тему, прочитайте параграф 8 електронного підручника!






28 листопада  2022

Дорогі діти! на наступний понеділок не забудьте принести виконані вами письмово вправи 1 і 2 по старому підручнику (підсумковий урок до 2 розділу)

І до наступного понеділка виконайте тести, я скину вам посилання. 

Для тих, хто не пройшов тести попереднього уроку, я даю інші.

Проходити лише 1 раз!!!

Можуть проходити і ті, хто хоче виправити оцінку. Проходьте у зручний для вас час !!!

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1433847 - до 4 грудня 20:00




26 листопада 2022 ( субота)

Етика

Ми закінчили вивчення теми " Моральні норми та людські чесноти" 

Пройдіть тести по темі за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7962024 - тести дійсні до 21:00 27 листопада




21 листопада

Урок узагальнення

Чому важливо зберігати історичні джерела

-  для чого існують архіви, музеї , бібліотеки України та світу

Нагадую, щоб ви розповіли і показали свої проекти!!! 

           УВАГА!

До уроку узагальнення починайте підготовку проектів

1. Навчальний проект  " Чи можуть сімейні світлини  бути історичним джерелом?"

1. Створення та презентація  електронного фотоальбому 

" Моя сім'я - моя спільнота"


Ми закінчуємо другу і останню тему в цьому семестрі!

Постарайтеся підвищити оцінки за рахунок проектів!!!



14 листопада 2022

15:30 - https://meet.google.com/hyt-dqtn-nqz


Тема: Чому книги супровджують людство з давнього минулого

 1.Що знаходимо у писемних історичних джерелах

  2.Чому фольклор є історичним джерелом

Чи згодні ви, що приказки, прислів'я, казки свідчать про зв'язок минулого

й сьогодення?

Поміркуйте

Поясніть, що повідомляє про минуле усна народна творчість.

 3.Чому давні книги є історичними джерелами


  4. Як Йоганн Гутенберг та Іван  Федоров змінили життя людей

Дехто з істориків вважає, що книгодрукування — одне з чотирьох великих

відкриттів людства (разом з компасом, порохом і папером). Чи погоджу-

єшся ти з такою думкою? Чому?

https://youtu.be/3eeyyfAszSU - Як з'явилася друкована книга


Прочитайте параграф 11-12 електронного підручника, перегляньте відео.


           УВАГА!

До уроку узагальнення починайте підготовку проектів

1. Навчальний проект  " Чи можуть сімейні світлини  бути історичним джерелом?"

1. Створення та презентація  електронного фотоальбому 

" Моя сім'я - моя спільнота"





Підручник Етика

https://pidruchnyk.com.ua/1698-5_etyka_irtyscheva.html


https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4239374 до 17:00


11.11.2022

Етика

Тема: Роль чеснот у житті людини 

1. Чесноти https://www.youtube.com/watch?v=8HRiYnUx4GE


2. Совість - https://www.youtube.com/watch?v=2u2pyyK9xyY

Роль чеснот у житті людини

1.Життя- це складний вибір між добром і злом

2. Людські чесноти: ВВІчливість, доброта, щедрість, чуйність, справедливість, вірність,

чесність , працьовитість

Д.з. параграф 5. електронного підручника.  Виконайте письмово вправу 5, сторінка 38  

 "Кросворд навпаки".  Складіть до розгаданого кросворда питання.!!!


Хто бажає, може створити плакат

 " Чесноти, які допомагають уникати неприємностей" 



Електронна версія підручника " Досліджуємо історію та суспільство"

https://drive.google.com/file/d/11sGS9aq8chRu7HeEkWRvmG8HWyB71CNo/view?usp=sharing


7 листопада 2022

13:45 - https://meet.google.com/trg-qpfu-joo

Тема: Які джерела можна назвати достовірними

1. Текст і медіатекст

2 Факти і судження

3.Способи нагромадження і пошуку інформації у минулому і сьогодні

Додаток до уроку

Перегляньте відео

https://youtu.be/cY6XidvVFeY- джерела інформації та її види

Дайте відповіді на питання
-  Як розрізнити факти і судження?
-  Як оцінити достовірність інформації?



Що називають інформацією? Чому люди потребують інформації? Де її мож-

на знайти?

З якими із названих джерел інформації ти стикався/стикалася у своєму

житті? В яких ситуаціях життя варто звертатись до того чи іншого джерела?


Усе, що надає інформацією,

називається джерелом.


Усе наше життя пов’язане з інформацією. Це новини, фак-

ти, знання, одержані в результаті пошуку, вивчення, спілку-

вання тощо. Ми отримуємоінформацію, коли розмов-ляємо з кимось, перегляда-ємо телепрограми чи фільми, читаємо книжку або спостерігаємо за домашнім улюбленцем. Ми пере-даємо інформацію, колипишемо СМС, телефонуємоабо розповідаємо одне одно-

му про якісь події. Ми використовуємо інформацію, коли обираємо спосіб розв’язання

задачі, плануємо подорож, шукаємо цікавий фільм або книгу.

Інформування повідомляє, роз’яснює, утім, не надає людиніготових рішень.


ВИДИ ІНФОРМАЦІЇ

Цифрова цифра, число, вираз...

Текстова розповідь, роман, трагедія, тези...

графічна картина, ескіз, графік, креслення...

Звукова мова, вигук, музика, шум, звуки природи...

Складна відеокліп, кінофільм, концерт...

Розділ 2. Джерела інформації. Історичні джерела

2 Що розуміють під текстом та медіатекстом

Поміркуйте

Чому текст є цінним джерелом інформації? Що називають медіатекстом?

Для чого люди створюють медіатексти?

Ти вже знаєш, що найпоширеніший вид інформації —

це текст. Під ним розуміють будь-яку записану (від руки чи

надруковану) мову — літературний твір, історичний документ,

закон тощо.

У XX столітті поруч з традиційним друкованим текстом

виникли нові різновиди текстів, пов’язані з кінематографом,

телебаченням, відео, Інтернетом, мобільними телефонами,


їх називають медіатекстами. Вони створені для передачі ін-

шим людям і поширюються за допомогою технічних засобів


Як оцінити достовірність інформації

Поміркуйте

Як визначити достовірність інформації?

Інформація є достовірною, якщо вона відображає реальний

стан справ, містить правдиві відомості. Достовірність — це по-

внота і точність інформації та відсутність у ній помилок. Щоб

визначити, чи достовірна інформація, подана в джерелі, слід

відокремити факти від думок.

Факт — це дійсне явище, не вигадана подія, тобто те, що

сталося, відбулося насправді. Це, наприклад, дати, імена,

місця подій в історії чи сучасності. Факти існують незалежно

від нашого бажання або ставлення до них. їх надають органи

влади, архіви, пошукові інтернет-системи тощо.


Думка — це судження конкретної людини про щось, вислов-

лення, ставлення до чогось, оцінка нею певної інформації. Вона

завжди є відображенням особистого погляду або емоційного

ставлення людини до явища, події, іншої людини. Думка часто

зустрічається в тексті як коментар або викладення людиною

особистого сприйняття чогось.


Якщо інформація достовірна, то відомості можна підтвер-

дити, наприклад, документами, висновками експертів або

посиланням на надійне джерело.


Останніми роками невпинно зростає роль Інтернету як дже-

рела інформації. Кожний користувач може знайти для себе

в мережі те, що йому потрібно. Однак розміщена в мережі

інформація не завжди є достовірною.

Використовуй інструменти дослідження

Щоб оцінити достовірність інформації, розміщену на тому

чи іншому сайті, перевір:

1) хто розміщує інформацію на цьому сайті. Найбільш

надійними джерелами інформації є сайти державних

установ та освітніх і наукових закладів;

2) чи не є вона застарілою;


3) яке джерело розміщене на сайті (наукова стаття, розпо-

відь про подорож, роздуми автора про подію), хто його


автор, чи можна вважати його фахівцем у питанні, яке

він висвітлює.



Перевір себе

• 1. Які є види джерел інформації?

• 2.У чому відмінність медіатексту від тексту?

• 3. Чим відрізняються факти від думок?

• 4. Чому людина потребує інформації?Де вона їїзнаходить?

• 5 Які медіапродукти для твого віку ти можеш назвати?

Домашнє завдання - опрацюйте матеріал , поданий вище , прочитайте параграф 7, 8





Етика

Підручник Етика

https://pidruchnyk.com.ua/1698-5_etyka_irtyscheva.html


28 жовтня 2022

Тема : Повага

1. " Золоте правило " моральності

https://youtu.be/nwoVjgnAlog - золоте правило про 3 речі


( ст  26-27 ) - зверніть увагу на " Золоте правило " моральності у прислів'ях і приказках, спробуйте пояснити на прикладах

2. Людяність і справедливість у етикеті

3. Морально-культурні надбання суспільства і повага до них

-  повага до звичаїв, традицій, символів і законів країни та звичаїв народів, які живуть в Україні

- відчуття патріотизму та приналежності до країни

Наступного тижня ми зможемо поговорити з вами по цій темі, використовуючи і ці питання .

Опрацюйте параграф 4 електронного підручника


24 жовтня 2022

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4521791 - тест по першій темі з історії діє до 20:00

Це останній шанс для тих, хто не пройшов тест попередні рази!

Бажаю успіху!




Електронна версія підручника " Досліджуємо історію та суспільство"

https://drive.google.com/file/d/11sGS9aq8chRu7HeEkWRvmG8HWyB71CNo/view?usp=sharing



22 жовтня 2022 ( субота)

Дорогі діти! Розглянемо тему:

ДЕ ЛЮДИ ШУКАЮТЬ

ІНФОРМАЦІЮ ПРО МИНУЛЕ

 1.Що таке джерела історичної інформації

та які вони бувають

 

https://youtu.be/I9AK7e0Fc5E - доступний виклад матеріалу про історичні джерела

2.Як розрізняти первинні та вторинні джерела


 3.Як і де шукають інформацію про минуле


Уявіть, що ви збираєте інформацію про минуле вашого міста або селища.

До яких джерел ви звернетесь? Яку інформацію шукатимете в них?

Використовуй інструменти дослідження

Досліджуючи минуле, важливо визначити, яка інформа-

ція потрібна та до яких джерела треба звернутись. У такому

пошуку використовуй інформацію таблиці.

Використайте таблицю на ст 46 підручника

Д/З - опрацюйте параграф 8


Не забудьте прочитати параграф 7 і 8, так як у понеділок у школі ми будемо говорити по цій темі

і ви матимете шанс отримати лише високі бали!!!



§ 9. ЯК РЕЧІ ТА ЗОБРАЖЕННЯ СТАЮТЬ

ІСТОРИЧНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ


Ми повинні сьогодні розпочати вивчення другої теми - Джерела інформації. Історичні джерела.

В яких джерелах люди шукають інформацію

Прочитайте параграф 7 з електронного підручника. 

Зверніть увагу, що таке інформація, текст, медіатекст

Розгляньте основні питання:

1. Джерела інформації

2. Первинні та вторинні історичні джерела

3. Писемні історичні джерела

Бажаю успіху!




17 жовтня 2022

15:35 - https://meet.google.com/kpq-seaj-jif 

У зв'язку з  повітряною тривогою урок був асинхронний. В понеділок сподіваюсь ми зустрінемося на уроці і зможемо повторити все і написати тести по темі ще раз.

Посилання на тести  -  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9869121

Дорогі діти!

Ми з вами закінчили І розділ  - Історичний час і простір.

Оцінка за тести і буде вашою оцінкою за тему! (якщо не буде інших)





10 жовтня 2022

Тема: Тематичне узагальнення

Дорогі діти!

Ви вже написали тести, але я думаю. що результати вас розчарували!

Ви за кілька хвилин зробили все, але не думали про якість! Підсумкові тести ми напишемо наступного уроку. А сьогодні повторіть тему з параграфа 1 по 6.

Для тих. хто бажає творчо попрацювати і отримати високі бали пропоную  скласти кросворд по цій темі. 

Юним дослідникам пропоную поспілкуватися з бабусями та дідусями і записати їх розповіді 

про походження назви населеного пункту. де вони живуть.

Бажаю успіху і будьте здорові!


7 жовтня 2022

ЕТИКА

Тема:  Вчинок

https://youtu.be/dD5KrZG_fHY - Добрі та погані вчинки

Опрацювати параграф 3 електронного підручника

Написати твір- мініатюру " Вчинок, яким я пишаюся"

Чому важливо вміти обдумувати свої вчинки та керувати собою?



3 жовтня 2022

15:35 - https://meet.google.com/yev-nusq-pub

Тема: Етнографія та топоніміка

1. Етнографічні регіони України 


https://youtu.be/lj05L5IB9ZU

- перегляньте відео по темі

- випишіть у зошити що таке етнографія

- визначте на карті етнографічні регіони  України і проведіть уявну екскурсію по цих регіонах


2. Географічні назви в історії

 - випишіть у зошит що таке  топоніміка

- які назви у нашому місті походять з минулого

- про що розповідає топоніміка: як минуле віддзеркалене в сьогоденні?

Прочитайте на ст. 36 електронного підручника як історики читають географічні назви і виконайте вправу з рубрики " Досліди" 

Опрацюйте параграф 6 електронного підручника, виконайте завдання.


Друга половина уроку - виконуємо тести за посиланням - https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4907930



Електронна версія підручника " Досліджуємо історію та суспільство"

https://drive.google.com/file/d/11sGS9aq8chRu7HeEkWRvmG8HWyB71CNo/view?usp=sharing


Підручник Етика

https://pidruchnyk.com.ua/1698-5_etyka_irtyscheva.html


30.09.

Етика

Я і правила

Працюємо з презентацією

https://drive.google.com/file/d/1GPQ7S6NS-FosrBc8u4D4uSa5oHHPB0bE/view?usp=sharing

Домашнє завдання; опрацювати параграф 2,( усно відповідати на запитання, що містяться у параграфі)

Опишіть як ви уявляєте світ без правил. Чи хотіли б ви жити у ньому. Поясніть чому?



26 вересня 2022


https://youtu.be/7m1UnvXmHUE


https://youtu.be/IGJ9HPJTTng




19 вересня 2022

https://meet.google.com/gwa-jxvs-joz - 15:35

 1.Повторимо попередню тему. яку ви розглянули дистанційно

 2. https://youtu.be/IGJ9HPJTTng - географічний та історичний простір ( відеоурок)

Перегляньте відео та прочитайте у ваших підручниках параграф 6 і 7


Чим відрізняються географічний та історичний простори



1. Людина у просторі
життєдіяльності.
2. Географічний та
історичний простір.
3. Взаємодія людини і
природи.



17 вересня (субота)

Тема: Як пов`язані історія і час

1. Історія - наука про людей у часі (прочитайте ст. 12 підручника)

2.Хронологія та літочислення

ХРОНОЛОГІЯ - наука, що вивчає способи обчислення часу  !!!


 3.  https://photos.app.goo.gl/27XkPg9hxPTeDCxF8 - календарний та історичний час


4 .https://photos.app.goo.gl/j9MzpE4zhLT4dpY39  - перегляньте відеоматеріали про відлік часу в 

історії

2. Ви отримали підручники з історії, прочитайте у параграфі 2 як пов`язані історія і час; що таке хронологія, як визначати століття; що таке  календарний та історичний час

https://youtu.be/oENJS_PddCQ - відеоурок  Як по`вязані історія і час



12 вересня

Презентація до уроку https://docs.google.com/presentation/d/17h5-vy0mUBFvuMHi3U3V3WhtjEW8v5_5/edit?usp=sharing&ouid=100648814362818646214&rtpof=true&sd=true

Домашнє завдання: параграф 1, пунк2. створіть хмаринку слів до поняття "суспільство"



Електронна версія підручника https://drive.google.com/file/d/11sGS9aq8chRu7HeEkWRvmG8HWyB71CNo/view?usp=sharing

 Електронний робочий зошит https://drive.google.com/file/d/1lncxN_OmnOvLkC7-8fMrHOwTjQzAyyuD/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар